روش های کاربردی برای حفظ سلامتی در ماه رمضان

سلامتی برای افرادی که روزه می گیرند مهم می باشد ولی در این روزها افرادی که روزه می گیرند بسیار کم شده است ولی روزه گرفتن باعث سلامتی بدن می شود خیلی از مشکلات گوراشی را می توانید با روزه گرفتن بهبود بخشید این روزها هوا گرم می باشد و مدت زیادی را باید روزه بگیرید افطار را با آب خنک شروع ننمایید چون برای بدن مضر است .

آب ولرم و خرما برای افطار کردن مناسب است و باعث می شود قند خونتان افزایش یافته و تشنگی شما نیز کمتر شود در بین افطار و سحری یک لیوان عرق کانسی و شاه تره را به صورت خک میل نمایید تا در طول روز کمتر تشنه شوید .

از سیبزی خوردن در موقع افطار استفاده نمایید چون باعث می شود دچار یبوست نشوید و عملکرد معده را نیز بهبود می بخشد سعی کنید زودتر بخوابید خواب شبانه برای فرد روزه دار بسیار مناسب است.

افرادی که موقع سحر اشتها ندارند توصیه می شود از خوردن افطار زیاد پرهیز نمایند و همان نان و پنیر و سبزی بخورند تا برای سحری خوردن اشتهای کافی را داشته باشند .

برای سحری زودتر بیدار شوید و بعد از خوردن سحری بلافاصله نخوابید چون برای بدن بسیار ضرر دارد در وسط روز روزه داران بخوابند تا انرژی گرفته و بتوانند روزه را تحمل نمایند .