مبارزه با زوال عقل به وسیله پیاده روی

 برای استفاده  از فواید ورزش، حتما لازم نیست در دوی ماراتن بدوید. پیاده روی کفایت می کند.
 متخصصان سلامتی طی پژوهشی که به مدت شش سال بر بیش از ۱۷۰۰ نفر بالغ انجام شده است ، فهمیده اند که خطر مبتلا شدن افراد  با سن بیش از  ۶۵ سال به از بین رفتن عقل که سه مرتبه در هفته به مدت ۱۵ دقیقه ورزش کنند، به یک ثلث کاهش می یابد .

در پژوهشی دیگر که در مجله‌ی نورولوژی انتشار یافته است ، نتایج خیلی امیدوار کننده تری ارائه شده است:

پژوهشگران متوجه شده اند که پیاده‌روی‌های کوتاه  در هرروز به صورت هفتگی باعث  جلوگیری چروک خوردن مغز شود و خطر تحلیل قوای شناختی و زوال عقل را تا ۵۰ درصد کمتر کند.

به فکر سلامتی خود باشید، سلامتی شما نعمتی است که ممکن است در صورت از بین رفتن به این زودی ها برنگردد آن هم در سنین کهن سالی،

از همین حالا به فکر سلامتی تان باشید!

مطالب مرتبط