معرفی مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی آهن است

آهن یکی از مواد مهم در بدن می باشد که باعث خون سازی می شود افرادی که کم خونی دارند و نمی توانند از گوشت استفاده نمایند می توانند از مواد غذایی که خاصیت گوشت را دارد و سرشار از آهن میباشد استفاده نمایند فقر آهن در بیشتر دختران جوان و زنان دیده می شود رژیم غذایی مناسب که حاوی مقدار زیادی آهن هستند می توانند برای افراد کم خون موثر بوده و فقر آهن افراد را برطرف نمایند در ادامه به بررسی مواد غذایی که بیشتر از گوشت قرمز آهن دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد غذایی که آهن فراوان دارند عبارتند از:

  • لوبیا سفید
  • اسفناج
  • دانه های چپا
  • کاکائو و پودر کاکائو
  • زرد چوبه
  • عدس
  • آویشن

لوبیا سفید حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر می باشد مصرف لوبیا سفید باعث می شود کلسترول بد خون کاهش یافته و قند خون در بدن کنترل شود.

اسفناج پخته حاوی مقدار زیادی آهن است بهتر است در غذاهای تان از اسفناج استفاده نمایید تا آهن زیادی وارد بدنتان شود .

کاکائو و پودر کاکائو سرشار از فلاونوئید ایت که موجب سلامتی قلب و مغز می شود منیزیم موجود در پودر کاکائو باعث می شود مغز شما سالم تر باشد .

زرد چوبه یک ادویه حاوی مقدار زیادی آهن است که می توانید در غذاهایتان از این ادویه استفاده نمایید .

عدس چربی ندارد و جزء حبوبات با ارزش و مقوی می باشد عدس حاوی مقدار زیادی آهن است عدس را با جعفری و لیمو ترش تازه میل نمایید تا آهن عدس خیلی زود جذب بدنتان شود.

آویشن ادویه خوش طعم و خوش عطر میباشد سرشاراز آهن میباشد شما می توانید در غذاهایتان مقداری آویشن ریخته تا غذای شما حاوی آهن باشد .

 

مطالب مرتبط