خواص خرما و آموزش تهیه حلوای خرما بسیار خوشمزه و مفید

طرز تهیه حلوای خوشمزه خرما و خواص عجیب و باورنکردنی خرما

خواص خرما و آموزش تهیه حلوای خرما بسیار خوشمزه و مفید

این مطلب رو به خاطر اینکه شمارو با خاصیت های عجیب و بسیار زیاد خرما آشنا میکنه و بعدش یادتون میده که چطوری با این خرمای مفید و خوب یه حلوای خوشمزه و مجلسی درست کنید از دست ندید .

نوش جونتون .

مواد لازم :

سویق گندم (آرد گندم با سبوس تفت داده شده) : ۱۵۰ گرم
خرما : ۵۰۰ گرم
روغن کنجد یا زرد یا شحم یا حیوانی(با توجه به ذائقه) : ۱۲۰ گرم
گلاب : ۲ قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده : ۱ قاشق مرباخوری
پودر پسته : ۱ قاشق سوپ خوری
پودر بادام : ۱ قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه :

سویق گندم را در روغن مقداری تفت‌ می‌دهیم.
روغن را به سویق‌ می‌افزاییم و خوب هم‌ می‌زنیم‌ .خرما را از هسته جدا‌ می‌کنیم با گلاب و زعفران دم کرده به سویق تفت داده‌ می‌افزاییم و با قاشق بزرگی آن را هم‌ می‌زنیم.
بعد از این که این مواد کاملا با هم مخلوط شدند ظرف محتوی حلوا را از روی حرارت بر‌ می‌داریم تا حلوا کمی سرد شود ( در این مرحله اگر با تکان دادن ظرف حلوا را ورز دهید تا روغن پس بدهد بهتر است)
بعد حلوا را در ظرف مناسبی ریخته و با پودر پسته و بادام آن را تزئین‌ می‌کنیم.این حلوا را‌ می‌توانید با دست به شکل‌های مختلف در آورده بعد در ظرف مناسب

 

خواص خرما و میزان کالری آن

هر خرما شامل حدود ۲۰ کالری هستند و حاوی ۲٫۸ میلی گرم کلسیم و ۵ گرم کربوهیدرات میباشند. خرما نیز غنی از آنتی اکسیدان ها است، تانن ها مهمترین آنها است این تانن ها از آسیب سلولی جلوگیری می کند و در برابر التهاب محافظت می کند. در واقع، خوردن خرما با معده خالی کرم روده را می کشد.
خواص ، فواید و مزایای سلامتی خرما:

بسیاری از مزایای سلامتی خوردن خرما عبارتند از:تسکین یبوست، تنظیم سطح کلسترول، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم خونی و اختلالات جنسی.

۱٫ خواص خرما برای یبوست:

پالپ این میوه با اصلاح محدود کننده مواد معدنی که در طول یبوست رخ می دهد، باعث بهبود یبوست می شود.فیبر خرما نیز برای جلوگیری از سرطان سیستم گوارش مفید است.خوردن حداقل ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در هر روز باعث می شود که مدفوع شما نرم باشد و مانع از این وضعیت می شود.

۲٫ خواص خرما برای بهبود سلامت قلب:

فقط تعداد کمی خرما را در روز برای بهبود سلامت قلب خود بخورید ؛ آنتی اکسیدان ها در خرماها باعث جلوگیری از آترواسکلروز می شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان ها و ایجاد لخته می شود این آنتی اکسیدان ها حذف کلسترول را از سلول های عروقی تحریک می کنند. خرما نیز شامل ایزوفلاون است که شناخته شده برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می باشد.

۳٫ خواص خرما برای کمک به تنظیم کلسترول:

یکی از مزایای موثر خرماست. مصرف خرما حتی برای افراد سالم می تواند بر میزان کلسترول و استرس اکسیداتیو تاثیر مثبتی داشته باشد. خرما حاوی کلسترول نیست . غنی از آهن و فیبر بیشتری نسبت به موز هستند.

۴٫ خواص خرما برای بهبود سلامت استخوان:

خرما منبع غنی از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است – همه این ها برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.خرما نیز غنی از ویتامین K است، که یک انعقاد کننده خون است و به سوخت و ساز بدن شما کمک می کند. همچنین شامل بورون هستند که برای استخوان های سالم مفید هستند.
۵٫ خرما فشار خون را تنظیم می کند:

خرما غنی از پتاسیم است و مواد معدنی اش باعث کاهش فشار خون می شود.یک خرمای مدجول شامل حدود ۱۶۷ میلی گرم پتاسیم است که نسبت به سایر میوه نسبتا بالا است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز می تواند منجر به سنگ کلیه شود و فیبر همچنین سطح قند خون را تثبیت می کند.

اثرات سدیم در رژیم غذاییتان را متعادل می کند و این باعث کاهش فشار خون می شود. منیزیم این میوه عضلات قلب و عروق خونی شما را آرام می کند، در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.

۶٫ خرما سلامت جنسی را افزایش می دهد:

همانطور که در مطالعات هندی نشان داده شده، گرده خرما در طب سنتی برای افزایش باروری مردان استفاده می شود.

مطالب مرتبط